Luca Vettius Montenovesi portrait

About Me

I was born in Rome (Italy), breathing deeply the air full of ancient glories and carbon monoxide. My artistic skills are nothing more than the result of that exclusive mix. After graduating in Visual Arts and Graphic Design, I worked for many years in the Visual Communication sector.

To Rome I also owe my love for History, and in particular, for Military History, ancient and modern: in my many readings I marched in the ranks of the Legion, following the Eagle through unknown lands, for the glory of Rome. On the morning of September 10th two thousand years later, I was among the desperate defenders of Porta San Paolo.

Now I grow old in countryside and spend most of time in my den/workshop, making works from which I reluctantly detachment, because I know that once shipped, I'll never see again. Like a farewell between father and son at the airport.

Yep, I'm really getting old.

A proposito di me

Sono nato a Roma, respirando a pieni polmoni l'aria carica di antiche glorie e monossido di carbonio. Le mie doti artistiche non sono altro che il risultato di quel mix esclusivo. Dopo il Diploma in Arti Visive e Graphic Design, ho lavorato per molti anni nel settore della Comunicazione Visiva.

A Roma devo anche il mio amore per la Storia, e in particolare per la Storia Militare, antica e moderna: nelle mie letture ho marciato nelle file della Legione, seguendo l'Aquila per terre ignote, per la gloria di Roma. La mattina del 10 settembre di duemila anni dopo, ero tra i disperati difensori di Porta San Paolo.

Adesso invecchio in campagna e passo la maggior parte del tempo nella mia tana/laboratorio, realizzando opere dalle quali mi separo a malincuore, perché so che una volta spedite, non vedrò mai più. Come un addio tra padre e figlio in aeroporto.


Sì, sto davvero invecchiando.